Sunday, March 22, 2015

Hemaar dat is geweldig

Voor de verandering eens geen geklaag! Integendeel, wat ik gister zag, deed mijn kleine hartje sneller kloppen. Kennelijk leest ook de Hema mijn blog want wat constateerde het brein nadat het de signalen van mijn ogen had doorgekregen? Precies, de kassa-opstelling in de Hema was veranderd.
Er had een verbouwing plaatsgevonden en de kassa's stonden nu niet los van elkaar maar aan één balie naast elkaar. Dat is natuurlijk geen blogwaardige actie waard, ware het niet ze paaltjes met een (sierlijk) lint hadden geplaatst, zodat de klant gedwongen werd om één rij te vormen. Je kon dus niet meer voor één kassa kiezen (zoals bij de supermarkt) maar je moest (zoals bij de douane op een vliegveld) één lange rij vormen om geholpen te kunnen worden bij de eerstvolgende vrije kassa.

Op deze manier wordt de eerstvolgende ook daadwerkelijk als eerst geholpen en bestaat er geen 'verkeerde' rij meer. Of nog erger: als er een extra kassa open gaat en anderen, die in jouw rij ver achter jou staan, eerder bij die net geopende kassa worden geholpen.

Bij de Hema begrijpen ze hoe het werkt en ik hoop dan ook van harte dat andere winkels gaan volgen!! Zij hebben dan ook de ALbert for Presidentprijs gewonnen! :D

En zie hier het 'origineel' dat de Hema heeft gelezen...


1 comment:

nathalie said...

en als de hema dit ook nog leest: zelfscanner! (uiteraard met een apart mandje voor elke aparte klant - max 15 artikelen p.p.)