Sunday, October 20, 2019

Omturnen

Turnsters naar Spelen en WK-finale, stond er op Teletekst. Dus ik dat lezen natuurlijk... :D

Nederland haalde op dat WK de landenfinale door de zesde score te behalen. Dat is knap, dacht ik nog, dus even verder lezen of er nog wat interessants werd gemeld. En ja, naar mijn onkundige turnmening was dat het geval. Het gaat dan om de relatie tussen de scores en het eindresultaat als land om naar de finale te gaan. NL zette de zesde score neer en ging daarmee door (en meteen ook naar de Spelen in Tokio). Maar als je kijkt naar welke plekken er op de individuele onderdelen werden gehaald, krabde ik mijzelf achter de oren. Ik snap daar niks van.

Die resultaten van de dames waren als volgt:
Naomi Visser bereikte de meerkampfinale als 21e.
Eythora Thorsdottir (klinkt IJslands, prachtige voornaam,, maar is echt NL's) werd 12e op de balk (als ik het goed begrijp).
Tisha Volleman werd 10e op de vloer.
Sanne Wevers haalde de finale niet eens maar werd 14e(?).

Dan lees ik: 21e, 12e, 10e en niet in de finale en toch 6e als eindresultaat! Hoe hebben die andere landen het dan gedaan? En hoeveel landen hebben er meegedaan? Zou Malta bijvoorbeeld 3e, 8e, 45e en 103e zijn geworden? Kan iemand mij die scores van turnen uitleggen?

Ook zo raar, dat de VS Noord-Korea maant tot nucleaire ontwapening. Alsof ze daar gekke Henkie zijn. Dat zou overeenkomen met als ik een huis vol pistolen heb en de buurman vertel dat hij geen pistool mag hebben. Hahaha. Waarom zou NK naar de VS luisteren? Dat is toch hypocriet? Of heeft de VS gezegd dat ze hun wapens ook weg gaan doen? Nee, dat gaan ze niet doen, want de Russen en Chinezen hebben ook nucleaire wapens.

Oké, hoe meer landen die wapens hebben, hoe gevaarlijker het wordt. Maar als ik Kim was, zou mijn eerst vraag aan Trump zijn: jullie hebben ze toch ook? Wat zou Trump daar nou op antwoorden? Yes, we have nuclear weapons, they are great, just great. I personally built them with my own hands. I did it, I just did it. It was great, it was fantastic. But you can't have them. Because you are short.
En je hbt ook een vreselijk kapsel, maar ik weet niet of Trump dat zou zeggen. Dat komt dan misschien omdat ie dat zelf ook heeft.

Iets om je echt druk om te maken: als je als automobilist een meisje van 16 bewusteloos slaat tijdens haar dienst als verkeersregelaar omdat jij niet op je vaste plekje kan staan als je gaat vissen. Hoe kan dat? Wat doet dat met dat meisje? Hoe haal je het in je debiele voor- en achterhoofd om zo iemand neer te slaan? Een meisje van 16 nog wel. Die probeert iets goeds te doen op haar vrije dag. Dan heb je ze toch niet allemaal op een rijtje? Gooi die man voor een stilstaande trein!

En misschien nog erger: tegenwoordig ronselen loverboys slachtoffers uit groep 8. Jezus Christus, dat zijn meisjes van 12, die worden gedwongen de prostitutie in te gaan. 12 jaar! Hoe in en in slecht ben je als je daar achter zit? Heb je dan echt geen millimeter waardigheid of empathie of gevoel of respect? Er moet toch zoiets zijn als een erecode onder criminelen? Een van die ongeschreven regels is toch zeker wel dat je niet aan kinderen komt? Je zal zo'n kind zijn. Of je zal de ouder zijn. Of je zal een pedofiele ouder zijn en je bestelt toevallig je eigen kind.
??
Laat hier die trein maar rijden...

No comments: