Monday, October 7, 2019

Ruiterlijk

De kilt is een mooi kledingstuk. Ooit heb ik met de gedachte gespeeld om een kilt te kopen en die naar het werk te dragen, uit protest. Waarom mogen vrouwen een rok dragen maar mannen geen korte broek?

Laatst zag ik een vrouw in een mantelpak (nette broek in plaats van rok) met een ruitpatroon. Ik dacht eerst dat er een clown stond, daarna dacht ik dat het een grap was en daarna dacht ik dat het was om de aandacht van de gasten te trekken. Maar met al mijn gedachten zat ik er naast (zoals wel vaker). De vrouw had zich geconformeerd aan de hedendaagse mode (mode is altijd hedendaags?), en de mode van nu is ruit.

Ruit... Je ziet het niet zo heel vaak. Gelukkig maar. Heel lang geleden was ik op een bruiloft en daar had een man een broek aan met verschillende kleuren ruitjes. Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden. Die man zou nu helemaal 'in' zijn. Ieder zijn eigen smaak, dus geen kwaad woord over wie dan ook die het ruitjespatroon omarmt, maar kom op, een geruiten broek of pak, dat kun je toch niet serieus nemen?

Ik weet niet wat ik moet denken van mensen in geruiten kleren. De mensen zijn waarschijnlijk prima, het patroon vind ik persoonlijk te lelijk voor woorden. Ik vind het zo lelijk, dat ik erom moet lachen. Koop en draag het dus vooral, want het maakt me oprecht vrolijk.

Wat me doet denken aan die kilt. Er komt een dag dat ik die uit protest ga dragen. Ja, met ruit :S

No comments: