Thursday, June 25, 2020

Lage Raad

Soms zit je met open mond een stukje nieuws te lezen. Je bek valt open zonder dat je het doorhebt. In dit geval zelfs over een uitspraak waarmee de Hoge Raad kwam.

Michael P., die Anne Faber verkrachtte en vermoordde, heeft een lagere straf gekregen. De reden waarom dit is gebeurd, vind ik ontluisterend. P. liep tijdens zijn arrestatie een blessure aan zijn schouder op door onnodig handelen van de agenten. Dat is de reden.

Oké, dus omdat het zo zielig is dat hij een kwetsuur heeft opgelopen, hoeft P. minder lang te zitten. Ofwel, daardoor is de misdaad die heeft gepleegd dus minder erg geworden. Met andere woorden, als ik iemand verkracht en vermoordt, dan laat ik me door een bevriende agent volledig in elkaar slaan, wat resultaat in vrijspraak. Immers, de politie heeft mij pijn gedaan en dat is zielig voor mij. Zelfs zo zielig dat ik niet meer de cel in hoef.

Wat een stel mongoliede debielen in die Hoge Raad!! Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Welke huislul heeft dat verzonnen? Dat gaat toch je verstand te boven? Wat moet de familie van Faber niet denken? Wat is dat toch voor onzin? P. verricht een misdaad, een feit, een daad waarop hij veroordeeld dient te worden. Daar doet een harde arrestatie niks aan af. Als de Hoge Raad het zo zielig vindt dat P. onheus is bejegend tijdens zijn arrestatie, dan moet het de agent ter verantwoording roepen. Maar niet de straf minderen!!

Echt niet te geloven wat hier is gebeurd. Nou, zoals ik al eerder aangaf, heren criminelen: raak bevriend met een agent en laat je door hem of haar in je been steken ofzo (dat is redelijk te behappen), dan krijg je van de Hoge Raad een paar jaar minder cel. Gratis tip. Wel jodium meenemen en zorgen dat het mes gesteriliseerd is. Maar dat moet je niet zeggen, anders werkt het niet. Hoewel, de Hoge Raad is bijster snugger, dus je zult er wel mee wegkomen.

Oh, en als je zegt dat je door de portier van de rechtbank in je gezicht bent gespuugd, gaat er waarschijnlijk nog een paar jaar vanaf. En je vrouw was ook al chagrijnig (dat gebeurt nou eenmaal om de zoveel dagen), dat helpt ook om wat jaartjes eraf te krijgen. En omdat iemand de stront van zijn hond niet opgeruimd had, stond je ook nog eens in de poep! Nee, wat een ellende! Meteen op proefverlof!
Als het meneer schikt, uiteraard.

No comments: