Wednesday, June 17, 2020

What's in a name

Volgens mij heb ik hier wel eens eerder geageerd op ouders die hun kind vanaf de geboorte meteen al op een achterstand brengen door ze een naam te geven waar je je voor schaamt.

Als je denkt dat je alles hebt gehad, kan het dus toch nog erger. Echt, hoe haal je het in je hoofd om je kind een naam te geven die te gek voor woorden is. Dat je je naam altijd moet spellen, is nog tot daar aan toe. Ik snap best dat je ouders je bijvoorbeeld Kristiaan in plaats van Christiaan noemen. Of Yan in plaats van Jan. Prima, doen we verder niet moeilijk over. Als we allemaal Kees of Miep heten, wordt het ook wat saai.

Minder saai maar des te gênanter wordt het als je je kind Bikkel, Goud of Mensje noemt. Als die later gaan solliciteren of ze ontmoeten een leuk ander persoon dan moeten ze zich dus als zodanig voorstellen. 'Hallo, ik ben Goud.' What the fuck. Om nog maar te zwijgen over gepest worden op school. Overal trouwens. En niet geloofd worden als je je voorstelt.

Gelukkig kijken ze in het buitenland anders tegen dit fenomeen aan. NOT! Daar gaan ze helemaal los. Hoe kun je je kind Kal-El ('echte' naam van Superman) noemen?! Of Apple. Of Peaches. Of Rumor. Dat dat überhaupt mag!

Maar het kan nog erger. Echt? Ja, echt. Je gelooft het niet. En het zou verboden moeten worden. Waarom is dat eigenlijk niet zo? Waarom mag je je kind ongestraft voor schut zetten? Waarom zeggen ze bij het gemeentehuis niet gewoon: "Meneer, bent u helemaal van de pot gerukt. Als u niet snel een normalere naam opgeeft, laat ik u arresteren en verplicht ik u tot het nemen van een 5-jarige cursus 'Hoe word ik een goede ouder'. En nou opgesodemieterd voordat ik uw hele bek een klap geef!"

X AE A-Xii zou de ambtenaar van dienst dankbaar zijn bij die woorden. Wat een stel mongoliede debielenouders heeft die! Wie noemt zijn kind nou X AE A-Xii? Nou, Elon Musk dus.
Ga je schamen, Elon (wat dan wel weer een prima naam is eigenlijk). Ga heel snel naar het gemeentehuis en verander daar voor de zoveelste keer de naam van je kind, want hiermee bewijs je dat je niks om je kind geeft en je een enorme egotripper bent.

No comments: